Cyklo prodej & servis

[Přeskočit navigaci]

Návštěva BFI v Kopřivnici

12.11.2016

Přinášíme vám reportáž z komplexu v Kopřivnici z areálů firmy Tatra, kde jsou opravené původní staré haly. Měli jsme štěstí a bylo nám umožněno navštívit továrnu, kde se vyrábí kola značky ROCK MACHINE, SUPERIOR, FRAPPE a další renomované zejména holandské značky. Továrnou BFI (Bike Fun International) nás provedl přímo obchodní ředitel sympaťák Martin Guráš.

 

Prohlídka trvala necelé dvě hodinky, dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí a dokonce nám bylo umožněno zapojit se i do výroby, a tak si otestovat naši vlastní šikovnost :-) Rádi se s vámi prostřednictvím tohoto článku podělíme o své zážitky.

 

Nejprve jsme navštívili Showroom, kde jsme se samozřejmě zaměřili na značku kol ROCK MACHINE.

 

Dozvěděli jsme se, že kompletní technická příprava kol probíhá tady v Čechách v BFI (vývoj konstrukce rámů, tvorba designu, specifikace komponentů, tvorba modelových řad, testování). Výrobu rámů zajišťuje ověřená továrna v Číně, kde se i jedna třetina rámů lakuje. Zbylé 2/3 rámů se kompletně stříkají a ladí do barev až v BFI.  

 

V lakovně:

 

Nástřik rámů je plně automatizován, bohužel v době naší návštěvy lakovna neběžela. Tak jsme alespoň nafotili stříkací komoru, vypalovací pec a kolejnice (červenohnědě natřené), po kterých se kola posunují po jednotlivých stanovištích. 

   

Ručně se lepí pouze samolepky. Velkou zajímavostí je použití vodou ředitelných (ekologických) barev.

Přípravna výroby:
Po nástřiku nastává pečlivá fyzická kontrola každičkého rámu.

Poté následuje příprava na kompletaci jednotlivých součástí - např. naměření řetězu, nastříhání bowdenů, příprava řidítek s řazením a gripy.

 

Na dalším stanovišti probíhá montáž jednotlivých komponentů (osy, kliky, hlavové složení).

  

Naši šikovnost jsme otestovali na stanovišti pro vyplétání kol. Nebudeme lhát a uznáváme, že pro tuto činnost je nutná jistá dávka zručnosti.

   

Nasazení paprsků do náboje se provádí ručně, vypletení provádí pracovník poloautomaticky s pomocí stroje.

Vycentrování a nalepení pásky na ráfek má na starost automat.

  

Nasazení pastorků a duše zajistí lidské ručičky, obutí pláště už je s pomocí přístroje.

  

následují další montáže jednotlivých součástí k celkové kompletaci...

 

pásově pak probíhá balení kol do krabic a převážení hmotnosti krabice s již kompletním kolem.  Při odchylce hmotnosti stroj nevytiskne potřebnou etiketu s označením kola, čímž upozorní dohlížejícího pracovníka na neúplnost balení. 

Po kontrole hmotnosti putuje každičké kolo do výdejních skladů, tyto plochy jsou obrovské. 

"Zvláštní péče" se dostává elektrokolům. Každý e-bike po zapojení elektrosoučástek projde důkladným testováním. Byli jsme svědky výroby elektrokol pro Holandskou značku Cortina, která je zaměřená na cestovní a městská kola.

  

V továrně na sebe všechny úkony perfektně navazují, každý zaměstnanec (a že jich má firma BFI zhruba 400) má své místo. Všichni jsou důležitou součástí pečlivě zorganizovaného výrobního procesu a týmu tak, aby bylo vše co nejefektivnější. Vždyť také roční produkce této firmy je kolem 200 000 kusů kol.
Pohled na výrobu si můžete vychutnat jako symfonii také v tomto oficiálním promo videu firmy BFI

https://www.youtube.com/watch?v=KkKjqOO58FA&feature=youtu.be

Závěrem bychom chtěli poděkovat firmě CYKLOMAX (oficiálnímu distributorovi kol RM v ČR) za zprostředkování návštěvy do míst, kam se běžný člověk nepodívá. Zaujala nás perfektní organizace výroby, péče o zaměstnance jak po lidské tak i odborné stránce. Zaměstnanci pravidelně procházejí odborným školením, což nám potvrdilo správnost volby CYKLOMAXU coby obchodního partnera nejen pro nás, ale především pro vás - naše zákazníky.

 č.1
 č.2
 č.3
 č.4
 č.5
 č.6
 č.7
 č.8
 č.9
 č.10
 č.11
 č.12
 č.13
 č.14
 č.15
 č.16
 č.17
 č.18
 č.19
 č.20
 č.21
 č.22
 č.23
 č.24
 č.25
 č.26
 č.27
 č.28
 č.29
 č.30
 č.31
 č.32
 č.33
 č.34
 č.35
 č.36
 č.37
 č.38
 č.39

»zpět do archivu novinek

[Přeskočit navigaci]

Odběr novinek